تولید محتوامقالاتنویسندگی

تولید محتوا را از کجا شروع کنیم؟ (شروع تولید محتوا)

تولید محتوا را از کجا شروع کنیم

در این مقاله قرار است با شما گام به گام از شروع تولید محتوا همراه باشیم تا به جایی برسیم که محتوایمان کامل شود.

شروع تولید محتوا

اولین قدمی که باید برای شروع تولید محتوا برداریم بارش فکری است.

بارش فکری یعنی چی؟

بارش فکری به این معناست که صفحه ای خالی جلویمان می گذاریم (حالا چه برگه کاغذ باشد و چه نوتِ موبایل یا کامپیوتر) و سپس هر چیزی که به شکلی به ایده مان مربوط باشد در آن صفحه می نویسیم.

برای نوشتن ایده لازم نیست به قوه منطقی مغز فشار بیاوریم تنها چیزی که لازم است، استفاده از قوه تخیل و خلاقیت مغز می باشد.

تذکر

توجه داشته باشید که در نوشتن ایده ها به هیچ وجه هیچ ایده ای را از دست ندهید هر چیزی که به ذهنتان خطور کرد حتی اگر زیاد مربوط نباشد نیز بنویسید چرا که ممکن است همان ایده کوچک شما را به ایده هایی بسیار بزرگ تر تبدیل کنند.

اگر ایده ای به ذهنمان نرسید چی؟

اگر خلاقیتتان با شما همکاری نکرد و ایده ای به ذهنتان نرسید، می توانید از گوگل کمک بگیرید.

بدین شکل که کلید واژه ها و کلمات مربوط به محتوایتان را در بخش جستجوی گوگل بنویسید، گوگل پیشنهاداتی در ادامه جستجویتان به شما می دهد یا اینکه در صفحه اول گوگل جستجوهای دیگری که به کلمات شما مربوط است را پیشنهاد می دهد.

مرحله حذف

حالا که حداقل سه ایده درباره محتوای مورد نظرتان روی برگه نوشته اید نوبت به حذف بعضی ایده های کاملا نامربوط می رسد، البته در همین مرحله هم می توان از کنار هم گذاشتن ایده ها، ایده های دیگری گرفت یا اینکه بعضی از ایده ها را در هم ادغام نمود.

این مقاله را بخوان:  چگونه برای سایت خود محتوا تولید کنیم ؟ در شش مرحله + نکات مهم تولید محتوا

مرحله اولویت بندی

پس از حذف و ادغام، در این مرحله باید ایده ها را اولویت بندی کنید و مشخص کنید که محتوا را با کدام ایده شروع سپس چه ایده هایی در وسط بیایند و در آخر چگونه و با کدام ایده محتوا را به پایان رسانید.

مرحله پیاده سازی

وقتش رسیده که شروع کنید و حالا هر آنچه را که نوشته اید پیاده نمایید بدون توجه به ادبیات و دستور زبان و املای صحیح فقط بنویسید.

مرحله ویراستاری

پس از اتمام نوشتن اکنون نوشته تان را از لحاظ ادبیات و دستور زبان و املای صحیح و… ویرایش کنید. برای ویرایش بهتر است یک روز از نوشتن اصل محتوا گذشته باشد، زیرا شما روزی که آن را نوشته اید گمان می کنید، نوشته تان بی نقص و بهترین نوشته دنیاست ولی زمان که می گذرد تعصبتان بر آن نوشته کمتر می شود، اگر هم عجله دارید و یا با دستور زبان و … آشنایی ندارید و یا کلا حال ویراستاری ندارید، می توانید نوشته را به یک ویراستار یا حتی به دوست درس خوانتان دهید تا او برایتان ویرایش کند.

خب از مرحله شروع تولید محتوا گذشتیم، مراحل نوشتن را یک به یک طی کردیم و اکنون محتوایمان حاضر است.

تذکر

حواستان باشد که در اول کار توقع نداشته باشید بهترین محتوا را تولید کنید.

تنها راه تولید محتوای عالی بسیار محتوا تولید کردن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا