تولید محتوامقالات

در فضای مجازی، چه کاره اید؟ تولید کننده یا مصرف کننده ؟

تولید کننده یا مصرف کننده

امروزه که تمام دنیا را محتوا و اطلاعات پُر کرده و کاربران روزانه بمباران اطلاعاتی می شوند، جای ما در این دریای اطلاعات چیست تولید کننده یا مصرف کننده ؟ آیا محتوا تولید می کنیم یا شده ایم مصرف کننده ی اطلاعات؟

تاثیر گذار یا تاثیرپذیر

محتوا، قدرتِ مسیردهی و رهبری زیادی دارد، از همین رو بسیاری از افراد بزرگ جهان، یا سخنرانِ قَدَری بوده اند و یا نویسنده ی خوبی بودند. پس شما نیز مسیرتان را انتخاب کنید، آیا می خواهید محتوا تولید کنید و در جامعه تاثیر گذار باشید و یا از تولیدکنندگان محتوا متاثر شوید و بعضا بازیچه ی دست آنها قرار بگیرید.

ابداع کننده یا تکرار کننده

در شبکات اجتماعی آیا از گزینه ی کپی پیست(کپی برداری از مطالب و گذاشتن مطلب در جای دیگر) استفاده می کنید؟ و همان نوشته های تکراری را باز تکرار می کنید؟ و یا اینکه اگر سوژه ای در ذهن دارید، خودتان برایش محتا خلق می کنید؟

ایجاد اعتماد یا بی اعتمادی

یکی از ترفندهای فروش محصول، ارائه ی انواع محتوا درباره ی آن محصول است، آن محتوا می تواند متنی درباره ی تاریخچه ی محصول باشد، یا فیلمِ آموزشِ استفاده از آن محصول. و همین تولید محتوا موجب ایجاد اعتماد در مخاطب می گردد. فروشنده همچنین می تواند هیچ محتوایی درباره ی محصولش ارائه نکند و ببیند که در نتیجه هیچ کدام از مشتریان، به محصولش اعتمادی نخواهند کرد.

محتوا پادشاه است

هر آنچه تا اینجا گفته شد در این جمله خلاصه می شود:

«محتوا، پادشاه است».

انتخاب با شماست، می توانید بدون تولید محتوا وارد بازار رقابت شده و معمولی بمانید، یا اینکه تولیدمحتوا کرده و پادشاهی کنید.

این مقاله را بخوان:  مدیریت رسانه

کافیست چشمتان را کمی بیشتر باز کنید و برنده هایی را ببینید که محتوایی از خود به جا گذاشته اند یا بازنده ها و مردگانی را تماشا کنید که هیچ اثری از آنها به یادگار نمانده است.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا